Celým procesem od přijetí žádosti Vás provede sociální pracovnice Lenka s Jarkou, budeme nápomocné ať je situace jakkoliv náročná. Víme, rozhodnutí není lehké ani pro jednu stranu, plné smíšených pocitů, někdy obav. Poradíme Vám s podáním žádosti , pomůžeme s vyplněním a dalšími kroky potřebnými k nástupu do Seniorcentra. Upřednostňujeme osobní setkání a rádi Vás provedeme celým domovem, můžete si dát výbornou kávu a domácí limonádu v kavárně „U dvou přátel“ s výhledem do přírody.
1. Podání žádosti o přijetí
Vážení zájemci, chcete-li se stát žadateli o námi poskytované sociální pobytové služby, musíte učinit první krok, a tím je podat si „Žádost o ubytování a poskytování sociálních služeb.“ (dále žádost)
- Žádost, ke stažení zde – žádost 2024 nebo si ji po předchozí telefonické domluvě vyzvedněte osobně v našem Seniorcentru v Dubí u Teplic, hodinu cesty z Prahy u sociální pracovnice.
- Pokud máte zdravotní handicap a nemůžete učinit ani jeden z těchto úkonů, můžete využít naší terénní sociální služby – Odborného sociálního poradenství. Sociální pracovnice vám svou přítomností ve Vašem domácím prostředí pomůže s podáním žádosti (dojezd do 30 km od Seniorcentra Pohoda).
Žádost musí být odevzdána se všemi náležitostmi:
- údaje o žadateli,
- vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele,
- podepsaná žadatelem
- kopii o ustanovení opatrovníka (pokud je zájemci upravena způsobilost k právním úkonům),
- vyplněnou žádost můžete odevzdat osobně po předchozí telefonické domluvě se sociální pracovnicí, která s Vámi provede kontrolu vyplněné žádosti a zařadí „Žádost“ do pořadníku žadatelů.
- můžete využít elektronické zaslání na e-mail: socialni@seniorcentrum-pohoda.cz nebo zaslat poštou na adresu: Seniorcentrum Pohoda, sociální pracovnice, Ruská 292/2A, 417 03, Teplice Dubí 3 – Pozorka.
Žadatel, je seznámen:
- s prostory vnitřního i venkovního objektu Seniorcentra Pohoda,
- nabídkou sociálních a zdravotních služeb, nabídkou fakultativních služeb,
- se základními vnitřními předpisy (Ceník služeb, Domácí řád).
2. Uvolnění pokoje
Pokud dojde k uvolnění pokoje, dochází k jednání se Žadatelem a sociální pracovnicí o možnosti nástupu. Vzhledem k časovému odstupu od podání Žádosti je nutné, aby Žadatel doložil aktualizaci již dříve doložených potřebných vyjádření.
Žadatel přikládá:
- kopii rozhodnutí o přiznání Příspěvku na péči, nebo zvýšení příspěvku na péči (nepovinné),
- vyjádření ošetřujícího lékaře o zdravotním stavu Žadatele (ne starší 1. měsíc),
- je-li Žadatel zbaven způsobilosti (omezen) k právním úkonům přikládá se k Žádosti pravomocný rozsudek soudu o zbavení (omezení) způsobilosti a listina o ustanovení opatrovníka,
- případně si od Žadatele vyžádáme aktualizaci některého z dokumentů, eventuálně kontaktujeme ošetřujícího lékaře nebo rodinného příslušníka a požádáme o maximálně možné množství aktuálních informací o zdravotní a sociální dokumentaci Žadatele.
Sociální pracovnice po předchozí telefonické domluvě a souhlasu provádí spolu s vrchní sestrou sociální šetření. Na základě prostudování Žádosti a vykonaných sociálních šetření se rozhoduje o nejvhodnějším Žadateli k přijetí.
Sociální šetření
Cílem sociálního šetření je zjistit, zdali jsou potřeby, přání a očekávání Žadatele stejné jako na počátku jednání s Žadatelem, nebo zda došlo k jejich změně. Šetření proběhne nejlépe v místě bydliště (přirozené prostředí), nebo v jiném zdravotním či sociálním zařízením, nejlépe však osobně v našem Seniorcentru Pohoda, s.r.o v Dubí.
Sociální šetření provádí sociální pracovník ve spolupráci s vrchní sestrou. Sociálního šetření se mohou účastnit rodinní příslušníci, osoby blízké a osoby, které o Žadatele pečují. Závěry šetření sociální pracovník shrne do formuláře „Sociálního šetření před nástupem do zařízení.“
Metodika sociálního šetření:
- Sociální šetření je předem domluveno s Žadatelem v místě bydliště, nebo tam, kde se momentálně nachází.
- Provádí ho sociální pracovník
Zjišťuje se:
- prostředí, ve kterém Žadatel žije – dostupnost, upravenost, vybavenost,
- jeho pohyb v tomto prostředí – četnost vycházek ven,
- zda žije sám,
- zda má rodinné příslušníky,
- jak často přijímá návštěvy,
- zda má přátele,
- zda nehrozí sociální izolovanost,
- zda zvládá péči o vlastní osobu,
- zda zvládá péči o domácnost,
- zda je schopen navštívit lékaře,
- zda jsou naplňována jeho občanská a lidská práva,
- ponechá prostor Žadateli, aby zhodnotil sám svojí situaci.