O službě

POSLÁNÍ

Posláním odborného sociálního poradenství je poskytnutí profesionální pomoci při řešení nepříznivé sociální situace u osob s projevy demence a u seniorů se sníženou soběstačností. Našim cílem je včasné zajištění služby, která vychází z potřeb klienta a umožnění klientům setrvání v jejich přirozeném prostředí. Naše pomoc je určena i pro pečovatele.

S čím můžeme pomoci:

  • s obnovením nebo upevněním kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
  • doporučíme na koho se obrátit s navazující péčí
  • poskytneme přesné a věcné informace ohledně práv klienta (znění zákonů, právní úpravy, posouzení věcné správnosti podávaných dokumentů atd.)
  • pomůžeme s orientací v sociálních systémech
  • doporučíme různé odborníky, lékaře
  • řekneme jak a kde zažádat o příspěvky na péči
  • pomůžeme s vyplněním žádostí o příspěvky, různých formulářů, psaní dopisů apod.
  • vysvětlíme obsahy dokumentů
  • pomůžeme s komunikací s úřady a dalšími institucemi
  • doprovodíme nebo zastoupíme klienta na úředním jednání
  • zajistíme půjčení různých kompenzačních pomůcek
  • poskytneme cílené rady klientovi, strategie postupu, rozbor a nabídky alternativ pro řešení dané situace

Služba je poskytována bezplatně.

Odborné sociální poradenství poskytujeme v příjemném prostředí bezbariérových prostorů Seniorcentra Pohoda o.p.s., na adrese Ruská 292/2A, 417 03 Dubí 3 – Teplice (90km od hlavního města Prahy) nebo v domácím prostředí klienta (dojezd do 30km). Odborné sociální poradenství je možné poskytnout telefonicky či elektronicky dle individuálních potřeb klienta a rozsahu pomoci.

V rámci služby neposkytujeme právní poradenství, které nesouvisí s obtížnou sociální situací klienta, finanční půjčky, ubytování nebo stravování.

CÍLE SLUŽBY

  • snižování rizika sociálního vyloučení
  • zmírnění dopadu závislosti na další osoby a udržení klienta v jeho přirozeném domácím prostředí co nejdelší dobu
  • orientace v možnostech řešení své situace (u klienta nebo u osoby pečující)
  • soběstačnost klientů
  • porozumění svým právům

ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY

  • Profesionalita – profesní růst zaměstnanců
  • Spolupráce s rodinou a pečující osobou
  • Podpora samostatnosti
  • Motivace klienta k aktivnímu řešení situace
  • Individuální plánování
  • Týmová spolupráce – spolupráce s jinými službami
  • Respektování potřeb klienta
  • Respektování lidských práv
  • Flexibilita

FORMY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB

Informace – poskytování přesných a věcně správných informací ústní nebo písemnou formou (znění zákonů, právní  úpravy, posouzení věcné správnosti podávaných dokumentů, kontakty na další instituce, odborníky ve zdravotnictví atd.)

Rada – poskytnutí cílené rady na zakázku klienta, strategie postupu, rozbor a nabídky alternativ pro řešení dané situace.

Pomoc – praktická pomoc při vyplňování formulářů, při psaní dopisů, podání (úřady, soudy atd.), vysvětlení obsahu dokumentů, pomoc a výpočty.

AsistenceDoprovázíme klienta mimo poradnu na oficiální jednání, sociální pracovník je v pozadí, sám aktivně nezasahuje, je spíše morální oporou. Vyjednáváme v zájmu klienta s třetí stranou. Sociální pracovník může při udělení plné moci zastoupit klienta při úředním jednání.

Kontakt na odborné sociální poradenství pro seniory

Adresa zařízení:Ruská 292/2A, 417 03 Dubí 3 – Pozorka (okres Teplice)
Telefon: + 420 777 66 55 59
Sociální pracovník:Bc. Pavla Šulcová, poradenstvi@seniorcentrum-pohoda.cz
Ředitelka:Hana Zeithammerová, info@seniorcentrum-pohoda.cz
Cílová skupina:
  • Osoby s chronickým duševním onemocněním ve věku 50 a více let, kteří mají projevy a příznaky demence, osobám trpící Alzheimerovou chorobou a jinými druhy demence
  • Senioři od 65 let, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku a zdravotního stavu, a jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby,
  • Rodinní příslušníci, pečující a blízké osoby výše uvedených osob.
Působnost:Ústecký kraj

Sociální pracovnice má pro konzultace stanoveny konzultační hodiny dle předchozí telefonické domluvy:

Ambulantně: v místě Seniorcentra Pohoda v Dubí u Teplic (Kancelář odborného sociálního poradenství – 3. NP.):

Středa       8:00 – 15:00

Terénně: dle telefonické domluvy v domácím prostředí klienta ve dnech: (pro uživatele žijící do 30km od Seniorcentra)

Pondělí       8:00 – 12:00

Úterý           8:00 – 12:00

Čtvrtek        8:00 – 12:00

Pátek           8:00 – 12:00

Poděkování rodinného příslušníka za odborné sociální poradenství – PDF