Postup přijetí

Vážení zájemci, chcete-li se stát žadateli o námi poskytované sociální pobytové služby, musíte učinit první krok, a tím je podat si „Žádost o ubytování a poskytování sociálních služeb.“ (dále žádost)

Jak na to­?

  • Žádost, si můžete stáhnout na těchto stránkách, pod odkazem: ŽÁDOST, nebo si ji po předchozí telefonické domluvě vyzvednete osobně v našem Seniorcentru v Dubí u Teplic, hodinu cesty z Prahy, na úseku sociálního poradenství.
  • Pokud máte zdravotní handicap a nemůžete učinit ani jeden z těchto úkonů, můžete využít naší terénní sociální služby – Odborného sociálního poradenství. Sociální pracovnice vám svou přítomností ve Vašem domácím prostředí pomůže s podáním žádosti (dojezd do 30 km od Seniorcentra Pohoda).

Žádost musí být odevzdána se všemi náležitostmi:

  • údaje o žadateli,
  • vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele,
  • vstupní dotazník pro žadatele o umístění do Seniorcentra Pohoda,
  • podepsaná žadatelem „Ochrana osobních údajů,“
  • pověření, plná moc k podání „Žádosti“,
  • souhlas se zpracováním osobních údajů,
  • kopie rozhodnutí o přiznání příspěvku na péči (v případě, že byl zájemci přiznán),
  • kopii o ustanovení opatrovníka (pokud je zájemci upravena způsobilost k právním úkonům),
  • vyplněnou Žádost můžete odevzdat osobně po předchozí telefonické domluvě se sociální pracovnicí, která s Vámi provede kontrolu vyplněné žádosti a předá Vám „Potvrzení o přijetí a zařazení „Žádosti“ do pořadníku žadatelů. Pokud je přijata komplexní Žádost, je zájemce přijat jako „Žadatel.“
  • můžete využít elektronické zaslání na meil socialni@seniorcentrum-pohoda.cz nebo zaslat poštou na adresu Seniorcentrum Pohoda, sociální pracovnice, Ruská 292/2A, 417 03, Teplice Dubí 3 – Pozorka.

Žadatel, je seznámen:

  • s prostory vnitřního i venkovního objektu Seniorcentra Pohoda,
  • nabídkou sociálních a zdravotních služeb, nabídkou fakultativních služeb,
  • se základními vnitřními předpisy (Ceník služeb, Domácí řád, Práva uživatelů).

Pokud dojde k uvolnění pokoje, obytného studia, dochází k jednání se Žadatelem a pracovníků sociálního poradenství o možnosti nástupu. Vzhledem k časovému odstupu od podání Žádosti je nutné, aby Žadatel doložil aktualizaci již dříve doložených potřebných vyjádření a doplnit:

K Žádosti dále Žadatel přikládá:

  • kopii rozhodnutí o přiznání Příspěvku na péči, nebo zvýšení příspěvku na péči,
  • kopii aktuálního důchodového výměru (aktuální ústřižek složenky) nepovinné, ale nutné k výpočtu úhrady,
  • vyjádření ošetřujícího lékaře o zdravotním stavu Žadatele (ne starší 1. měsíc),
  • je-li Žadatel zbaven způsobilosti (omezen) k právním úkonům přikládá se k Žádosti pravomocný rozsudek soudu o zbavení (omezení) způsobilosti a listina o ustanovení opatrovníka,
  • případně si od Žadatele vyžádáme aktualizaci některého z dokumentů, eventuálně kontaktujeme ošetřujícího lékaře nebo rodinného příslušníka a požádáme o maximálně možné množství aktuálních informací o zdravotní a sociální dokumentaci Žadatele.

Sociální pracovnice po předchozí telefonické domluvě a souhlasu provádí spolu s vedoucí Domova sociální šetření. Na základě prostudování Žádostí a vykonaných sociálních šetření se rozhoduje o nejvhodnějším Žadateli k přijetí.

SOCIÁLNÍ ŠETŘENÍ

Cílem sociálního šetření je zjistit, zdali jsou potřeby, přání a očekávání Žadatele stejné jako na počátku jednání s Žadatelem, nebo zda došlo k jejich změně. Šetření proběhne nejlépe v místě bydliště (přirozené prostředí), nebo v jiném zdravotním či sociálním zařízením, nejlépe však osobně v našem Seniorcentru Pohoda, o.p.s. v Dubí.

Sociální šetření provádí pracovník sociálního poradenství (ve spolupráci s vedoucí Domova, která je odborníkem v oblasti sociální, zdravotní, psychologické a diagnostické). Sociálního šetření se mohou účastnit rodinní příslušníci, osoby blízké a osoby, které o Žadatele pečují. Závěry šetření sociální pracovník shrne do formuláře „Sociálního šetření před nástupem do zařízení.“

Metodika sociálního šetření:

  • Sociální šetření je předem domluveno s Žadatelem v místě bydliště, nebo tam kde se momentálně nachází.
  • Provádí ho sociální pracovník ve spolupráci s vedoucí Domova (nikdy osamoceně, vždy ve dvou osobách).

Zjišťuje se:

  • prostředí, ve kterém Žadatel žije – dostupnost, upravenost, vybavenost,
  • jeho pohyb v tomto prostředí – četnost vycházek ven,
  • zda žije sám,
  • zda má rodinné příslušníky,
  • jak často přijímá návštěvy,
  • zda má přátele,
  • zda nehrozí sociální izolovanost,
  • zda zvládá péči o vlastní osobu,
  • zda zvládá péči o domácnost,
  • zda je schopen navštívit lékaře,
  • zda jsou naplňována jeho občanská a lidská práva,
  • ponechá prostor Žadateli, aby zhodnotil sám svojí situaci.

Veškeré informace shrne, a na svém pracovišti udělá zápis a přidělí bodové ohodnocení. Informuje telefonicky či písemně Žadatele o službu a seznámí ho s časovým horizontem možného nástupu. V zápisu bude předběžně stanoven rozsah poskytovaných služeb a předběžná cena, která se může s ohledem na termín nástupu Žadatele do zařízení měnit (počet spotřebičů, typ ubytování, změny úhrady za stravu). Je domluven termín další schůzky, kdy bude případně sepsána „Smlouva o ubytování a poskytnutí sociální služby“ v Seniorcentru Pohoda, o.p.s. v Dubí. Žadatel obdrží k prostudování vzor Smlouvy a její přílohy:

  • Domácí řád,
  • Všeobecné informace pro zájemce o ubytování a poskytnutí služby,
  • Ceník fakultativních služeb,
  • Přehled poskytované péče – tzv. balíčky péče (čerpáno z Příspěvku na péči).